söndag 25 augusti 2013

Kräftskiva

Idag har vi haft vår årliga kräftskiva, vår familj och Emilias familj. Dock var inte Manne med och inte Stefan heller. Han har kört enduro tävling. Och änsålänge vill vi inte lämna Lill-fräs ensam om nätterna. 
Vi började dagen här vid tolv med lite fika och öl ;)
Vi grillade och hade potatis gratäng, potatissallad, sallad, Västerbottenpaj med het kräftröra (som alla älskade)

Sedan gick vi tipspromenad, läste gåtor och andra ordlekar.
Vi spelade Rappa Kalja, som ingen av de hade spelat innan. Å allt blev hur tokigt som helst. Å jag skrattade tills jag hade kramp i magen och inte fick luft. Så grymt kul. 

Vi åt kräftor å spelade mer spel. Nu är klockan ett och min magen klarade inte mer. 
Jag har börjat äta annorlunda och detta blev en smärre chock för magen. Så Hej uppblåsthet. 

Så nu ligger jag i min medtagna säng och bloggar. Ska lyssna på ljudbok å hoppas de andra i köket här bredvid snart väljer att gå å lägga sej ;)

Några bilder...

Västerbottenpaj

Maten ;)

Kräftor 

Jag har färgat håret oxå :)

Två trötta sötnosar <3

Saknar min knaskisse <3

3 kommentarer:

  1. Håret blev supersnyggt, vilken glans! :) Väldigt avis gällande kräftorna, det såg inte alls fel ut. Kram!

    SvaraRadera
  2. Nu måste du uppdatera snart igen =)

    SvaraRadera
  3. Nu måste du uppdatera snart igen =)

    SvaraRadera