lördag 7 september 2013

Restsymtom och 5:2

Tror det är ca 6 veckor sedan jag slutade med antibiotikan mot Borrelia och det tog ca en veckan sen började vissa symtom sakta men säkert komma tillbaka. Nu är alla symtom tillbaka. Må hända att dom inte är lika starka som innan. Men jag mår fortfarande dåligt. 

Värst är tröttheten tillsammans med "skakningarna" runt hjärtat. 
Och det kommer när jag äter. Och jag kan verkligen inte förstå varför. 

Det finns någonting som heter restsymtom. Som man kan ha en vecka, två veckor, några månader eller tillochmed år efter borrelian. 
Så det kan ju vara så att det är det som spökar.

Samtidigt så pratar läkaren om ångest. Vilket jag ännu mindre förstår. Jag mår ju inte dåligt på det sättet. Jag är ju inte ledsen eller nedstämd. Just nu är jag inte speciellt stressad, visst det har varit mycket på jobbet och vi kommer ha fullt upp nu ett tag men det ser jag inte som dålig stress. 

Men visst, vad vet jag. Har iallafall en remiss till en psykolog. Så vi får väl se vad det har att ge. Ska dessutom äta allergitabletter som även är för ångest. 

Jag antar att jag har ångest för att jag äter då. Men tanke på att det är då jag blir dålig. Eller hur funkar det egentligen? 
Nä det tror jag inte, drygar mej bara över denna skit. 

Har även senaste veckorna kört det omtalade 5:2 dieten. 
Och bespara mej nu från åsikter om detta, för de enda dagarna jag mår bra, är pigg och slipper detta skit är de 2 dagar jag halvfastar. 
Om detta kommer funka för mej för att gå ner i vikt så är det en positiv effekt. 
Det viktiga för mej just nu är att iallafall vissa dagar få känna att jag mår ganska bra. 

Jag hatar att jag mår så här, det drabbar allt i mitt liv. Jag orkar typ inget efter jobbet, allt mitt sociala med vänner och familj är i princip nere i botten. 

Jag hatar att läkaren inte kan hitta varför det är så här å vad jag ska göra åt det. 

Till middag idag ville jag grilla, nu när vädret var så fint, en pytteliten köttbit stor som två femkronor och ca 0,5 dl potatisgratäng fick jag i mej, sen mådde jag dåligt. 
Suck :(

Så nu har jag klagat av mej lite.
Nu ska jag sova. 

Så här kan en halvfastedag se ut för mej. E ju inte så att man svälter direkt. 


1 kommentar: