måndag 11 november 2013

Skäfshults loppet

I lördags var det dax för skäfshults loppet. Jag och Jossa skulle gå 5 km. 
Dagen till ära regnade det och det var ju varken speciellt trevligt eller skönt väder, men vi kämpade på :)
Vi gick med paraplyer och jag hade även min regnkappa. 
Loppet går över stock å sten, på asfalt och skogsvägar så det tycker jag är roligt. 
Nått som dock inte var lika roligt var sista uppförsbacken. Den var typ 1 km lång. Eller ja nästan iallafall. 
Jag var redan ganska trött i benen å den backen gjorde benen helt stumma. 

Men till sist var vi i mål! Tjoho!!:)

Att delta kostade 80 kr och då var man med i utlottningen av massa priser. 
Mitt namn ropades ut och jag valde en jätte fin hemvävd matta :)



Jag köpte även fin krans till dörren. 
Tänkte att det måste man ju ha när man bor på landet ;)



Idag har vi haft en fixar dag med min bil, Stefan har bytt till vinterdäck och jag började polera glaset till lysena. 
Efter mycket om och men, envishet och påhitt av Stefan så blev dom riktigt fina :)




Idag bjöd vi även mamma å pappa på mat, korvstroganoff fick det bli. 

Ligger å tittar på Pretty Little liars på Stefans iPad nu. Bra serie så det e svårt att sluta titta men snart måste jag sova. 

Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar