måndag 29 juli 2013

Menskopp

Ligger i sängen å har inte tillräckligt med kraft för att gå upp. Huvudet värker, så jag ligger kvar lite extra, även att jag vet att det inte blir bättre av det heller. 
.
Låg å läste Aftonbladet på mobilen å såg att dom hade skrivit om menskoppen. 
Jag hörde om detta första gången för några år sen å blev faktiskt lite nyfiken. 
Så nu har jag varit inne å kollat lite vad det innebär. 
.
Det är alltså en liten kopp som man sättet in istället för tampong, jag som har problem med mycket infektioner ska ju egentligen inte ens tveka på att prova detta. 
Man kan använda samma i upp till 10 år, men bara rengör den hela tiden. 
.
Så här det den då ut, men vecklar ihop den på nått sätt å sedan för in så den vecklas ut å sätter sej fast. 
.
Man kan få hjälp med att välja storlek men det kan ju ändå bli fel å det är nog en av anledningarna att jag tvekar på att beställa. De kostar nämligen 300kr st.  
Å då kommer smålänningen fram i mej -"Shit det e ju dyrt ifall jag inte kan ha den"
.
Sen kommer en annan röst å säger -"har du tidigare lagt samma summa i veckan på cigg, så kan man inte börja bli snål på en bra grej".
.
Med tanke på hur mycket pengar jag lägger på mensskydd och medicin mot infektioner så är det ju egentligen helt självklart att jag ska prova detta. 
.
Tror jag ska ta å maila om vilken som kan passa mej bäst å sen beställa. 
.
Bra att skria av sej lite för att komma fram till nått ;)
.
Nu ska jag gå upp å göra frukost. 
.
Här har ni adressen om ni oxå blivit intresserade: http://www.menskoppen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar