måndag 22 juli 2013

Vår dag =)



Igår var alltså vår 1 åriga förlovningsdag, och med tankte på att vi inte kommer åka iväg nått på semestern så ville jag hitta på nått roligt.
Så vi började med att åka till Virum Älgpark, Så roligt, tycker verkligen man ska passa på att åka dit och det kostar bara 100 kr så det e ju helt okej.
När vi va klara där så åkte vi tillbaka till Tuna och stannade på Lunchtåget där vi åt en räkbaguett som lunch.
Vi fick syn på en lapp om att det skulle vara helikopterflygning i Tuna just denna dag kl 16. Så vi in till stan å tog ut pengar å handlade lite och åkte hem till katterna för att kolla till dom lite, Sen åkte vi tillbaka till Tuna och där kom helikoptern =)
250 kr kostade att flyga ca 5 minuter och det var det värt =) riktigt kul, hade väl kanske varit roligare att åka över stan men det var coolt att man kunde se OKG lång bort i horisonten.
Efter denna spännande tur åkte vi hem igen och jag fick lägga mej lite då jag är väldigt trött just nu.
Sen åkte vi in till Stadshotellet för att äta, dom hade inga bord lediga i skuggan utan bara i solen, och när jag frågade om det inte fanns plats inne så sa hon att man inte inte fick sitta där.
Jag kläckte ur mej nått i stil med : Skit oxå, jag som inte får sitta i solen. 
Hon titta på oss å sa : Äh vi gör ett undantag, kom här. Så fick vi ett bord inne iallafall.
Så snällt, jag blev så glad! 
Där åt jag Löjromstoast och Stefan Gratinerade Gotlandsmusslor till förrätt.
Och till varmrätt åt Stefan Cajunmarinerad Fläskkarré (väldigt stark)
Jag tog Halstrad Torskrygg med räkor potatis och brynt smör, Sååååå gott, fisken bara ramla isär, helt perfekt.


Efteråt blev det matkoma så vi åkte hem å slängde oss på soffan med lite chips och dipp. Helt perfekt dag.
Älskar dej Stefan <3
Nu kommer Bilder =)
 Kalvarna
 Klappar
 Dregel =)
Dom är väldigt fina 
Lunch på lunchtåget i Tuna =)
 Denna åkte vi med =)
 Tittar på utsikten
 Allt blev så smått =)
Lite nöjd då ;)
  Stadshotellet
                    


1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig dag ni ser ut att ha haft :) Och jag är ju inte lite avis på er för att ni flugit helikopter, så coolt! :) Grattis på er dag!

    SvaraRadera